Feb 22, 2011

insomia seketika

helo helo =)

petang petang sambil edit invitation card utk final project, tetiba datang pulak mood nk update blog aku.
HEHE. nnti peminat setia blog aku sorang ni bukak, tgk post yang lama lama, x best pulak kn. =D

smalam aku pergi kelas dengan mata  agak bengkak. bukan sebab menangis tapi aku kena INSOMIA.
satu malam aku tak tidur. lepas tu pukul 0730 aku dah kena bangun bersiap ke kelas. dalam kelas kepala aku agak tak berapa betul, nasib baik lah semalam tak ada kelas ACCOUNTING. tak payah la nk concentrate sangat. sepanjang aku duduk dalam kelas aku dgr MP3 sebab tak nak tidur punya pasal. Sory Lecs. x fokus sgt. hehe

Ni kali kedua aku kena penyakit ni. 4 bulan lepas aku kena jugak. time tu aku practical. lps received call dr someone, terus aku xboleh tidur smpai pagi sbb aku pikir punya pikir. ntah benda apa aku pikir pun x tahu. lepas tu masa kt office, lagi la biol kepala otak smpai aku xtahan terus mintak balik awal. nasib baik dapat. thank you Encik K. kalau time tu permintaan di tolak, aku xtau la macam mana nk bertahan smpai pukul 1700.

smalam punya case pun, lebih kurang laa...kepala otak dok memanjang berpikir...smpaikan aku bangun 0400 pergi mandi. hehe.Time tu member member aku dah nyenyak tidur, tp dorang pun terjaga jugak sbb terdgr bunyi bunyian yg aku buat...hehe sorry ye korang. panas!. untung jugak aku kena penyakit ni smlam sebab kelas start pukul 9, balik rumah pukul 2 aku terus 'bommmm' cover tidur balik.nikmat sgt! haha.

malam tadi, aku dah boleh tidur macam biasa. untung kena 'insomia seketika' sahaja.hehe. (memandai je aku kasi istilah) =P

so, utk mengelakkan kena benda alah ni, sebelum tidur jgn berfikir sgt. tenang kn diri. ambik feel. jgn lupa baca doa tidur dan mengucap dua kalimah syahadah oke ;)

p/s: sebelum tidur basuh kaki, lebih lebih lagi baru balik dr mana mana tempat =).


lebih kurang macam mata aku time kena insomia . =))




3 comments:

ShaKiera said...

skrg dh x insomia dh kn..hehehe.
awk byk sgt berpikir..2 yg jd mcm 2..jgn pkir yg bkn2 naaa :)

sara ben said...

hehe..tak dah.tu la.pale otak ni. asyik berpikir je.xnk pikir pun dtg jugak. last last x boleh tdo langsung. haishhh =)

mye said...

alhmdulilah..
nak snang tido bce bku mngenai fakta cnform 5 mnt jew than..amalkn r..
huhu